ZO Liniewo

Wycieczka na Mazury

2018-06-15 21:28:35
Zdjęcie

W dniach 25-26 maja 2018r. wraz z klasami VIIa,VIIb,IIa,IIb,oraz IIIa wybraliśmy się na wycieczkę na Mazury. Wycieczka zaczęła się 25 maja ,gdy o godzinie 6 rano wyjechaliśmy w czterogodzinną podróż . Pierwszym miejscem , do którego dotarliśmy o godzinie 10 rano była Warmia , gdzie podzieliliśmy się na dwie grupy . Jedna grupa poszła pływać w gorących źródłach ,w Termach Warmińskich , natomiast druga grupa pojechała zwiedzać zamek w Lidzbarku Warmińskim . Dowiedzieliśmy się tam wielu ciekawych rzeczy m .in : Jacy królowie panowali na tamtych terenach , gdzie przetrzymywano więźniów,oraz jakiej broni tam używano w celach ochrony .Drugim miejscem do którego dotarliśmy około godziny 13 był Stoczek klasztorny ,gdzie zwiedziliśmy klasztor oraz miejsce uwięzienia Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Dowiedzieliśmy się o nim , że niestrudzenie bronił Kościoł przed niebezpieczeństwami ,które mu zagrażały ze strony komunizmu . Następnie pojechaliśmy zwiedzić Świętą Lipkę , gdzie mieliśmy okazję wysłuchać pięknego koncertu organowego. Potem około godziny 16 dotarliśmy do Mamerek ,gdzie mieliśmy okazję zwiedzać kompleks bunkrów głównej kwatery wojsk lądowych Wehrmachtu, bursztynową komnatę oraz mogliśmy wejść na 38 metrową wieżę widokową i oglądać panoramę jeziora Mamry oraz okolic. Na koniec około godziny 18 dotarliśmy do Mikołajek , gdzie zakwaterowaliśmy się na nocleg w Gościńcu"Lila" oraz dostaliśmy smaczną obiadokolację .Następnego dnia ,26 maja, około godziny 8 rano zjedliśmy śniadanie i poszliśmy na spacer po Mikołajkach. Następnie około godziny 10 rano dotarliśmy do fermy jeleniowatych , gdzie o tych zwierzętach opowiadała nam pani przewodnik oraz obejrzeliśmy na ich temat ciekawą prezentację .Następnie około godziny 14 dotarliśmy do Olsztyna , gdzie odwiedziliśmy Planetarium . Obejrzeliśmy bardzo ciekawy seans na temat kosmosu oraz gwiazd .Ostatnim miejscem , które odwiedziliśmy około godziny 16 ,był Gietrzwałd, miejsce , które nawiedziła Matka Boża. Pomodliliśmy się w pięknie ozdobionym kościele    i ruszyliśmy zwiedzać to ciekawe miejsce . Około godziny 17 wyruszyliśmy w podróż powrotną. Na miejscu, czyli w Liniewie przy szkole byliśmy około godziny 21, po czym każdy szczęśliwy wrócił do domu. (oli) <Galeria zdjęć>

Copyright © by Zespół Oświatowy w Liniewie. Code by Paweł "Agares" Łuczkiewicz, Graphics by Patryk "Viper" Weier