ZO Liniewo

Wycieczka do Gniewu

2011-10-12 14:50:41
Zdjęcie

22 września 2011 r. klasy V, VI a oraz VI b wraz z wychowawcami, p. Wiesławą Barańską, p. Beatą Szwedek, p. Marią Kurszewską, wyjechały na wycieczkę do Gniewu. Przed pobytem na średniowiecznym zamku zwiedziliśmy Katedrę w Pelplinie. Potężne mury i historia w nich zawarta wywarły na nas ogromne wrażenie. Następnie przybyliśmy do zamku w Gniewie. Zakwaterowaliśmy się w zamkowych komnatach. Surowy wystrój Dormitorium nawiązujący do ascetycznego wyglądu cel Braci Zakonnych zupełnie nas nie przerażał. Pogoda dopisywała, więc nic nie stało na przeszkodzie, by w miłej atmosferze upiec kiełbaski na ognisku przygotowanym na podzamczu. Kolejną atrakcją wieczoru był nocny spacer z pochodniami po zamku z przewodnikiem, podczas którego obchodziliśmy warownię, weszliśmy także krętymi schodami jednej z wieżyczek na krużganki obronne, skąd mogliśmy podziwiać Stare Miasto, Wisłę i oddalony, oświetlony Kwidzyn. Następny dzień zaczęliśmy od pysznego śniadania w pięknej zamkowej komnacie. Podczas zwiedzania zamku obejrzeliśmy kilka wystaw: militariów z I i II wojny światowej, funeralną, rzemiosł, grunwaldzką oraz kaplicę zamkową. Niezapomniane przeżycia dostarczyło nam jedyne takiego typu widowisko w Polsce „Wakacje z duchami”. Przenieśliśmy się do świata duchów, tych przyjaznych i złych, do walących się murów, płonących stropów, pękających okien i bezgłowych rycerzy. Kolejną atrakcją wycieczki było zwiedzanie  700 letniego miasta z panią przewodnik, która niezwykle barwnie opowiadała o historii prawie każdego zakątka Gniewu. W drodze powrotnej weszliśmy na Górę Papieską w Pelplinie, gdzie w 1999 r. z wiernymi spotkał się nasz papież, błogosławiony Jan Paweł II. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domów.

Galeria zdjęc

Copyright © by Zespół Oświatowy w Liniewie. Code by Paweł "Agares" Łuczkiewicz, Graphics by Patryk "Viper" Weier